Controlevragen nieuwe schooljaar in Studiemeter

Controlevragen nieuwe schooljaar in Studiemeter

Na de zomervakantie moet u uw Studiemeter-account goed inrichten voor het nieuwe schooljaar. Met deze drie controlevragen weet u of u er klaar voor bent:

1. Met welk lesmateriaal ga ik werken dit jaar?

Het is natuurlijk belangrijk dat u alle boeken in huis heeft. Bij Methodes kunt u alles lezen over de boeken en over het digitaal lesmateriaal dat is uitgebracht. Ook kunt u daar nieuw lesmateriaal bestellen. Daarnaast kunt u met uw docentenaccount van Studiemeter gratis bij het aanvullende lesmateriaal. U voegt de methodes toe aan uw profiel door het volgen van de volgende stappen:

• Log in bij Studiemeter en klik vervolgens rechtsboven in op uw naam.
• U klikt op ‘Mijn profiel’. Hier kunt u uw methodes selecteren.

In uw profiel kunt u ook nieuwe klassen koppelen aan uw profiel. Staan uw nieuwe klassen nog niet in het overzicht? Neem dan contact op met onze servicedesk.

2. Hoe komen mijn studenten of leerlingen aan hun licenties?

Belangrijk is dat u vooraf in kaart brengt hoe de studenten of leerlingen aan hun licenties komen. Dit kan namelijk op verschillende manieren:

– Via de boekhandel met een automatische koppeling. Sommige scholen werken met een boekhandel samen die ook gekoppeld is aan het schoolportaal en aan Studiemeter. Het activeren van de licenties verloop dan automatisch.

– Via de boekhandel met activatiecode. De studenten of leerlingen krijgen van de boekhandel een specifieke activatiecode waaraan hun licenties gekoppeld zijn. Deze code voeren de studenten of leerlingen in bij Studiemeter. Let op! Het is belangrijk dat de studenten of leerlingen al een Studiemeter-account hebben voordat ze met het online lesmateriaal aan de slag gaan. Nieuwe studenten of leerlingen moeten eerst worden aangemeld via een mutatielijst. Als u niet weet hoe u dit moet doen, neem dan contact op met onze servicedesk.

– De studenten of leerlingen bestellen via de Studiemeter webshop. Let op! Studenten of leerlingen moeten eerst een Studiemeter-account krijgen. Deze kunt u aanvragen met een bestellijst of mutatielijst. Als u niet weet hoe u dit moet doen, neem dan contact op met onze servicedesk.

– De school bestelt de licenties voor de studenten of leerlingen. Dit kan met behulp van een bestellijst. Deze vindt u in het aanmeldportaal bij het gebruikersbeheer.

3. Staan al mijn studenten of leerlingen in de goede klassen?

Voordat de lessen starten, is het belangrijk om te controleren of uw studenten of leerlingen in de juiste klassen staan. U gaat hiervoor in Studiemeter naar ‘Gebruikersbeheer’ en klikt vervolgens op het tabblad ‘Klassen’. U dubbelklikt op de betreffende klas om deze te openen en controleert vervolgens of alle studenten of leerlingen goed staan. Is dit niet het geval? Controleer wie op uw school de mutatielijsten regelt of neem contact op met de servicedesk.

Vragen? Neem contact op met de servicedesk via 033 – 46 50 560 of servicedesk@studiemeter.nl.