In vijf stappen digitaal lesmateriaal aanvragen

In vijf stappen digitaal lesmateriaal aanvragen

Leerlingen hebben licenties nodig om met digitaal lesmateriaal op Studiemeter te kunnen werken. Als docent kunt u deze licenties aanvragen door de vijf onderstaande stappen te volgen. Als de leerlingen de licenties al hebben aangeschaft via een boekhandel (bijvoorbeeld Van Dijk of Maxies.nl), dan kunt u hun accounts via onderstaande stappen in de juiste klassen laten plaatsen.

Stap 1 – Inloggen op uw docentenaccount

Voor het aanvragen van licenties voor uw leerlingen, heeft u een docentenaccount op Studiemeter nodig om te kunnen inloggen op www.studiemeter.nl. Heeft u nog geen docentenaccount? Dan kunt u deze hier kosteloos aanvragen.

Stap 2 – Download de bestellijst

Ga op Studiemeter naar Gebruikersbeheer en vervolgens naar Aanmeldportal. Door linksonder op Bestellijst te klikken, downloadt u de bestellijst die nodig is voor het aanvragen van licenties voor deelnemers.

Let op: zorg ervoor dat uw browser pop-ups van Studiemeter toestaat.

Stap 3 – Vul de gegevens in

Zodra u de bestellijst heeft geopend, kunt u de gegevens van de leerlingen invullen (kolom A t/m G), de methodes aanvinken (kolom H) en de schoolgegevens invoeren (kolom N). Vervolgens kunt u de lijst op uw computer opslaan in een voor u herkenbare map.

Vul de bestellijst zo volledig mogelijk in. De gearceerde kolommen zijn verplicht. Het invullen van een deelnemersnummer is niet verplicht, maar wordt wel aangeraden.  Prijsoverzicht licenties

Stap 4 – Upload het bestand in de Aanmeldportal

Om de bestellijst te uploaden, gaat u op Studiemeter weer naar de Aanmeldportal. Klik rechtsonder op de knop Importeer bestand en kies het door u opgeslagen bestand. Controleer de gegevens en rond het uploaden af.

Stap 5 – Download de inloggegevens

De maximale verwerkingstijd van aanvragen bedraagt twee werkdagen. Zodra uw aanvraag is verwerkt, wordt u hier per mail van op de hoogte gesteld. In de aanmeldportal kunt u vervolgens een lijst met inloggegevens downloaden. De inloggegevens op deze lijst kunt u aan uw leerlingen doorgeven. Indien de leerlingen al accounts hebben, dan zijn hun accounts bijgewerkt en kunnen ze met hun bestaande inloggegevens inloggen.

Let op: is uw aanvraag afgekeurd? Zorg dan dat u de lijst aanvult met de ontbrekende gegevens en upload het bestand opnieuw. In de mail over de afwijzing staat beschreven welke gegevens ontbreken.

Servicedesk Studiemeter

Heeft u vragen over het bestellen van Studiemeterlicenties? Neemt u dan contact op met onze servicedesk via 033-4650560 of servicedesk@studiemeter.nl. De servicedesk is elke werkdag bereikbaar tussen 8:00 en 17:30 uur.