Starttaal Instap, leerwerkboek deel B

Nederlands

,

Starttaal Instap

|

entreeopleidingen, praktijkonderwijs, vso

Starttaal Instap, leerwerkboek deel B

Doelgroep entreeopleidingen, praktijkonderwijs, vso
Niveau Onder 1F
ISBN 978-94-63260-480
Opmerking Verschijnt oktober 2019., Wanneer u door het opschuiven van de verschijningsdatum van juni naar oktober 2019 in de problemen komt kunt u een mail sturen naar voorliching@uitgeverij-deviant.nl.

Nieuwe methode Nederlands voor praktijkonderwijs en vso

Starttaal Instap is de nieuwe methode Nederlands voor leerlingen in het praktijkonderwijs en vso. De methode wordt speciaal ontwikkeld voor leerlingen die de lesstof in VIA Vooraf – Op weg naar 1F nog niet aankunnen en meer tijd en kleinere stappen nodig hebben om basisvaardigheden taal aan te leren.

Starttaal Instap is de nieuwe methode Nederlands voor leerlingen in het praktijkonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs. De methode is speciaal ontwikkeld voor leerlingen die de lesstof in VIA Vooraf – Op weg naar 1F (nog) niet aankunnen en er baat hebben bij om in kleine stappen en in een praktijkgerichte context te werken aan hun basisvaardigheden Nederlands. Starttaal Instap is vanzelfsprekend ook te gebruiken bij een andere onderwijsvorm wanneer het qua niveau en werkvorm aansluit bij de leerling. Starttaal Instap bestaat uit twee leerwerkboeken.

Twee delen

Starttaal Instap bestaat uit twee leerwerkboeken: deel A en deel B. In de leerwerkboeken staan functionele taaltaken in een betekenisvolle context centraal. Deel A is reeds beschikbaar en biedt praktische taaltaken aan binnen de context van het dagelijks leven. Deel B verschijnt in oktober 2019 en biedt de praktische taaltaken aan in arbeidsgerichte context.

Kenmerken Starttaal Instap

  • toegankelijke leerwerkboeken voor leerlingen die het 1F-niveau (nog) niet kunnen behalen
  • in kleine stappen oefenen met basisvaardigheden taal
  • taken die oplopen in moeilijkheidsgraad, zodat iedere leerling ermee aan de slag kan.
  • overzichtelijke, aantrekkelijke en rustige opmaak
  • functionele afbeeldingen
  • elke taak opgebouwd volgens het VUT-model: voorbereiden, uitvoeren en terugkijken
  • voorbereiding op zo zelfstandig mogelijk gebruik van taal binnen school en maatschappij
  • toegepaste taalverzorging en oefening met gecombineerde taalvaardigheden
  • formatieve evaluatie