Uitgeverij Deviant wint twee internationale onderwijsprijzen

Uitgeverij Deviant wint twee internationale onderwijsprijzen

Geplaatst op: 28-06-2019

De innovatieve online mbo-taalmethode Starttaal in Studiereader en het rekenprogramma Startrekenen Instap Online van Uitgeverij Deviant hebben beide de Comenius EduMedia Zegel gewonnen. Deze internationale onderwijsprijzen werden gisteren in Berlijn toegekend aan innovatieve onderwijsproducten met grote didactische waarde. 

Starttaal in Studiereader: overzicht, afwisseling en samenwerking

In Starttaal in Studiereader worden de theorie en opdrachten uit de leerwerkboeken van de mbo-methode Starttaal in een online en interactieve vorm aangeboden. Studenten beschikken met Starttaal in Studiereader over handige hulpmiddelen, zoals uitlegvideo’s, mogelijkheden om online samen te werken en tools om zelf vragen na te kijken. Het docentenportaal geeft docenten overzicht en inzicht in hun lessen.

Startrekenen Instap Online: rekenen tot 100 in interactieve games

Leerlingen in het praktijkonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs werken vaak met methodes geschreven voor de basisschool. Het oefenprogramma Startrekenen Instap Online is ontwikkeld voor leerlingen van 12 jaar en ouder en sluit daarmee beter aan bij de belevingswereld van deze leerlingen. In Startrekenen Instap Online krijgen leerlingen geen toetsen of cijfers, maar worden ze in interactieve games gemotiveerd om te blijven oefenen. Doordat de opdrachten zich aanpassen aan het niveau van de gegeven antwoorden, oefenen leerlingen altijd op hun eigen niveau. Maken leerlingen een oefening vaker, dan worden ze beloond met een online medaille. Docenten hebben altijd inzicht in het rekenniveau van hun leerlingen en zien bij welke opdrachten hulp nodig is.

Comenius EduMedia Award

De Comenius EduMedia Award wordt door het Duitse Genootschap voor Pedagogiek en Informatie (GPI) jaarlijks toegekend aan innovatieve educatieve producten uit Europa. Het GPI is een wetenschappelijke vereniging voor multimedia, educatieve technologie en mediadidactiek.