Virtual reality

Virtual reality

Winnaars van een Comenius Medaille en Zegel 2017

Met virtual reality (VR) kun je je in een andere wereld wanen. Iets zelf doen maakt meer indruk dan erover lezen. Uitstapjes buiten het klaslokaal kunnen vaak niet in een lesuur worden gedaan. Met VR worden zulke ‘excursies’ makkelijker te realiseren. Bij de ontwikkeling van onze leermiddelen in virtual reality staat de didactische meerwaarde centraal. We richten ons daarom vooral op onderwerpen die studenten of leerlingen beter leren door ze zelf te ervaren.

Maak kennis met onze VR-toepassingen Startrekenen VR voor rekenen en 3D VIP Room voor Engels:

Leren meten met Startrekenen VR

Startrekenen VR

Startrekenen VR is winnaar van een Comenius Zegel 2017.

Sommige rekenkundige onderwerpen zijn lastig te begrijpen vanuit een boek of instructievideo. Met name het domein Meten en Meetkunde heeft veel onderwerpen die duidelijker worden als je ze ervaart. In de app Startrekenen VR komen deze onderwerpen aan bod. De app is op iedere nieuwe smartphone te downloaden. Daarna heb je alleen maar een VR-bril nodig om de games te kunnen spelen.
Meer informatie       Download in de Play Store (Android)       Download in de App Store (iOS)

 

Engels leren spreken met de 3D VIP Room

3D VIP Room is winnaar van een Comenius Medaille 2017.

Leren saai? Engels leren nog saaier? Niet als je virtual reality en spraakherkenning inzet als motiverende leermiddelen. In de 3D Virtual Interactive Presentation Room (3D VIP Room) worden studenten of leerlingen ondergedompeld in een virtuele omgeving. De 3D VIP Room werkt met spraakherkenning. Zo kunnen studenten of leerlingen virtueel plaatsen bezoeken en hun gespreksvaardigheid oefenen.
Meer informatie       Download de 3D VIP Room